/Edukacja szkolna nr projektu 2024-1-PL01-KA122-SCH-000218977
Edukacja szkolna nr projektu 2024-1-PL01-KA122-SCH-0002189772025-02-03T15:33:37+01:00

Project Description

Nowa podróż edukacyjna uczniów II  Liceum Ogólnokształcącego: Erasmus+ w Maladze w ramach programu

Edukacja Szkolna numer: 2024-1-PL01-KA122-SCH-000218977
Tytuł: Cyfrowa rzeczywistość i ekorozwój szansą na lepsze jutro!

Już dziś myślimy o przyszłości naszej młodzieży, oferując im szansę na rozwój i zdobywanie cennego doświadczenia w ramach programu Erasmus+. Współczesna edukacja to nie tylko nauka w szkolnych ławkach, ale także poszukiwanie prawdy, odkrywanie nowych horyzontów i praktyczne wykorzystanie zdobytej wiedzy. Z wielką radością informujemy, że nasze Liceum Ogólnokształcące rozpoczyna nowy, wyjątkowy projekt, który otwiera przed młodymi ludźmi drzwi do europejskich możliwości edukacyjnych.

W styczniu przyszłego roku pierwsza grupa naszych uczniów wyruszy na tygodniowy wyjazd do Malagi w Hiszpanii, gdzie rozpoczną edukację z naciskiem na rozwój języka angielskiego oraz zdobywanie wiedzy i umiejętności w zakresie ekologii. Hiszpańska szkoła, firmy staną  się dla nich nie tylko miejscem nauki, ale również przestrzenią do wymiany kulturowej i nawiązania międzynarodowych kontaktów.

Projekt ten, realizowany w ramach programu Erasmus+, to dla naszych uczniów niepowtarzalna okazja do zdobycia nowych doświadczeń, które będą miały kluczowy wpływ na ich dalszy rozwój edukacyjny i zawodowy. Poza doskonaleniem języka angielskiego, młodzież będzie mogła poznać innowacyjne podejścia do ochrony środowiska oraz rozwiązań ekologicznych, co w dzisiejszych czasach jest niezwykle istotnym elementem globalnej edukacji.

Udział w programie Erasmus+ to nie tylko nauka, ale także rozwój kompetencji miękkich, takich jak umiejętność pracy w zespole, adaptacja do nowych warunków oraz nawiązywanie relacji międzykulturowych. Wszystko to przygotowuje młodych ludzi do wyzwań, jakie czekają na nich w dorosłym życiu, zarówno na rynku pracy, jak i w życiu codziennym.

Rekrutacja do programu już trwa, dlatego serdecznie zachęcamy wszystkich zainteresowanych uczniów do udziału w teście językowym, który odbędzie się 7.10 br. Czekają na Was nie tylko przygody edukacyjne, ale także nowe perspektywy i możliwości rozwoju, które wpłyną na Waszą przyszłość.

Wspólnie zespół projektowy działa dla naszej młodzieży, inwestując przyszłość i dajemy  szansę na rozwój w międzynarodowym środowisku.

Zespół projektowy:

Maria Bychawska – dyrektor ZST
Cecylia Szarzyńska – koordynator i autor projektu
Anna Wyzuj
Katarzyna Porolniczak
Agnieszka Siatecka
Karolina Karolak
Joanna Kosmalska-Ratajczak

07.10.2024

Dzisiaj odbył się test z języka angielskiego dla klas II Liceum Ogólnokształcącego.

21.11.2024

Współpraca firm ze szkołą na rzecz rozwoju młodzieży – Erasmus+ w Liceum Hipolita
NR 2024-1-PL01-KA122-SCH-OO218977
Uczniowie Liceum Hipolita, w ramach programu Erasmus+ oraz współpracy ze Przedsiębiorstwem Gospodarki Komunalnej w Śremie, uczestniczyli w wykładzie na temat ekorozwoju i cyfrowej rzeczywistości. Spotkanie miało na celu przybliżenie młodzieży zagadnień związanych z nowoczesnymi rozwiązaniami w dziedzinie ochrony środowiska oraz technologii cyfrowych, które stają się fundamentem przyszłości gospodarki.
Wykład poprowadzili Pan Paweł Wojna, prezes PGK firmy oraz pani Monika absolwentka Zespołu Szkół Technicznych. Dzięki tej współpracy uczniowie mieli okazję poznać najnowsze innowacje w zakresie ekorozwoju i technologii cyfrowych oraz dowiedzieć się, jak współczesne firmy integrują te aspekty w swojej działalności.
Warto podkreślić, że współpraca szkół z przedsiębiorstwami jest kluczowym elementem w rozwoju młodzieży. Dzięki takim inicjatywom uczniowie zdobywają nie tylko wiedzę teoretyczną, ale i praktyczne umiejętności, które będą mogły być wykorzystane na rynku pracy. To także doskonała okazja, aby młodzież poznała rzeczywiste wyzwania i innowacyjne rozwiązania, z jakimi spotykają się współczesne firmy.
Już w styczniu młodzież wyjedzie do Malagi w Hiszpanii, gdzie odwiedzi kolejny zakład pracy, tym razem skoncentrowany na ekologicznym rozwoju i innowacjach. Podczas wyjazdu uczniowie będą mieli okazję nie tylko pogłębić swoją wiedzę, ale także porównać działania firm działających na rzecz ekorozwoju oraz wdrażania cyfrowych rozwiązań w gospodarce.
Wspólne działania firm i szkół, takie jak te, stanowią niezwykle ważny element edukacji i rozwoju młodzieży, umożliwiając im lepsze przygotowanie do wyzwań zawodowych oraz angażowanie się w działania na rzecz zrównoważonego rozwoju i innowacyjnych technologii.

22.11.2024

Praktyki zagraniczne – krok ku przyszłości uczniów Zespołu Szkół Technicznych i II LO w Śremie w ramach projektu ERASMUS+ NR 2024-1-PL01-KA122-SCH-OO218977
„Najtrudniejsze jest zdecydowanie się na działanie. Reszta to już tylko kwestia wytrwałości” – te słowa najlepiej oddają ducha wydarzenia, które miało miejsce w Zespole Szkół Technicznych im. Hipolita Cegielskiego w Śremie. Podczas spotkania rodziców i uczniów, którzy jako kolejna grupa uczniów ZST oraz pierwsza grupa z II LO, wkrótce wyjadą na praktyki zagraniczne do Malagi w Hiszpanii, emocje były widoczne na każdym kroku. Przygotowania do wyjazdu są efektem współpracy szkoły z międzynarodowymi programami edukacyjnymi, które umożliwiają uczniom zdobycie cennych doświadczeń zawodowych w międzynarodowym środowisku. Hiszpania, jako miejsce praktyk, daje młodym ludziom szansę na naukę języka, poznanie obcej kultury i rozwijanie kompetencji zawodowych w renomowanych firmach. Dzięki determinacji oraz wsparciu nauczycieli i dyrekcji szkoły, uczniowie będą mieli okazję wykorzystać zdobytą wiedzę w praktyce, co z pewnością pomoże im w przyszłej karierze zawodowej. Praktyki zagraniczne to inwestycja w ich rozwój i szansa na otwarcie nowych drzwi na rynku pracy.

12.12.2024

Edukacja ekologiczna w ramach programu Erasmus Plus nr projektu 2024-1-PL01-KA122-SCH-OO218977 – uczniowie II Liceum Ogólnokształcącego w Śremie uczestniczą w wykładach o ekologii i zastosowaniu w tej dziedzinie nowoczesnych technologii.

W ramach programu Erasmus Plus, uczniowie II Liceum Ogólnokształcącego w Śremie po raz drugi wzięli udział w wykładach dotyczących ekologii, które odbyły się w Przedsiębiorstwie Gospodarki Komunalnej w Śremie (PGK Śrem). Tematyka wykładów dotyczyła segregacji odpadów oraz zastosowań biotechnologii w ochronie środowiska, a uczniowie wykazali się dużym zainteresowaniem poruszaną tematyką.
Wydarzenie zostało zorganizowane przez Panią Dyrektor Marię Bychawską, która z inicjatywy szkoły zorganizowała spotkanie, które poprowadził prezes PGK Śrem, Pan Paweł Wojna. Prezes Wojna, wielokrotny laureat nagród za wdrażanie innowacyjnych technologii w przedsiębiorstwie, podzielił się z młodzieżą swoimi doświadczeniami wraz z kadrą firmy związanymi z nowoczesnymi rozwiązaniami ekologicznymi, które firma wdraża w celu poprawy efektywności segregacji i recyklingu odpadów.
Uczniowie wraz z panią Anną Wyzuj oraz panem Bartoszem Chalił, mieli okazję poznać zaawansowane technologie wykorzystywane w PGKSrem, które pozwalają na bardziej efektywne zarządzanie odpadami oraz na ochronę środowiska. Zajęcia miały na celu poszerzenie wiedzy młodzieży na temat zrównoważonego rozwoju i roli, jaką każdy z nas może odegrać w ochronie naszej planety.
Spotkanie cieszyło się dużym zainteresowaniem, a uczniowie mieli także możliwość zadawania pytań i dyskusji na temat praktycznych zastosowań biotechnologii oraz innych nowoczesnych technologii w dziedzinie ochrony środowiska. Wydarzenie było świetną okazją do poszerzenia horyzontów młodych ludzi i zachęcenia ich do podejmowania działań na rzecz ekologii w codziennym życiu.
Dzięki programowi Erasmus Plus, uczniowie II Liceum Ogólnokształcącego w Śremie nie tylko zdobywają cenną wiedzę, ale także mają szansę na rozwój osobisty i zawodowy, poznając realia funkcjonowania nowoczesnych firm i organizacji, które przyczyniają się do ochrony środowiska lokalnie w Śremie oraz w Maladze Hiszpania.
07.01.2025
Erasmus+ NR 2024-1-PL01-KA122-SCH-OO218977 w II Liceum Ogólnokształcącym!
Z radością informujemy, że już 19 stycznia 2025 roku uczniowie II Liceum Ogólnokształcącego wyruszą na staż zagraniczny do Malagi w Hiszpanii w ramach programu Erasmus+. To pierwszy raz w historii naszej szkoły, kiedy młodzież ma okazję wziąć udział w tym prestiżowym projekcie!
Uczestnicy stażu będą zgłębiać tematy związane z cyfrową rzeczywistością oraz ekologią, porównując innowacyjne podejście do tych zagadnień w Polsce i Hiszpanii. To nie tylko szansa na zdobycie wiedzy, ale także wyjątkowa przygoda kulturowa, która pozwoli uczniom poznać hiszpańską kulturę, tradycje oraz język.
Jest to ogromne wyróżnienie i doświadczenie, które z pewnością wzbogaci ich edukację i otworzy drzwi do międzynarodowej współpracy w przyszłości. Trzymamy kciuki za naszych uczniów i czekamy na efekty tej niezwykłej podróży!

10.01.2025

Hipolit w Mateuszewie w ramach programu Edukacji ekologicznej projektu Erasmus+
NR 2024-1-PL01-KA122-SCH-OO218977
Zespół Szkół Technicznych dzięki programowi Erasmus+, organizuje dla swoich uczniów szereg wartościowych inicjatyw edukacyjnych. Pani Dyrektor Maria Bychawska, we współpracy z PGK w Śremie, zorganizowała wycieczkę do Mateuszewa, mającą na celu przybliżenie młodzieży tematyki ekologii oraz ekorozwoju.
Wycieczka była doskonałą okazją do zdobycia praktycznej wiedzy o ochronie środowiska oraz poznania różnych aspektów zrównoważonego rozwoju. Uczniowie mieli możliwość wysłuchania wykładu Pana Prezesa PGK Pawła Wojny, zapoznania się z lokalnymi inicjatywami ekologicznymi i dowiedzenia się, jak ważne jest dbanie o naszą planetę. To cenne doświadczenie, które na pewno wpłynie na ich postawy proekologiczne.
W ramach projektu Erasmus+, uczniowie będą także mieli okazję wyjechać do Malagi. Podczas staży za granicą młodzież pozyska wiedzę na temat ochrony środowiska, a także pozna zastosowanie nowoczesnych technologii cyfrowych w obszarze ekologii. To niezwykła szansa, by rozwijać swoje umiejętności w tak ważnych dziedzinach, które mają kluczowe znaczenie w dzisiejszym świecie.
Projekt Erasmus+ stanowi ogromną wartość edukacyjną, łącząc nowoczesną edukację z praktycznymi doświadczeniami, które pomogą młodzieży w przyszłości podejmować świadome decyzje na rzecz ochrony środowiska.

19.01.2025

Ferie u Hipolita zaczynają się od podróży do Hiszpanii

20.01.2025

Z samego rana odwiedziła nas Pani Asia. Podczas sesji powitalnej omówiono cele i program projektu NR 2024-1-PL01-KA122-SCH-OO218977 oraz przedstawiono młodzieży niezbędne informacje kulturowe i językowe.
Uczestnicy zostali podzieleni na grupy aby przygotować się do rajdu fotograficznego, dzięki któremu będą rozwijać umiejętności językowe i poszerzać wiedzę z zakresu ekologii. Każda grupa ma przydzielone zadania związane z ochroną środowiska, nauką, technologią i sztuką.

22.01.2025

Uczniowie biorący udział w projekcie Erasmus+
NR 2024-1-PL01-KA122-SCH-OO218977 pt. „Cyfrowa rzeczywistość i ekorozwój szansą na lepsze jutro!” z wizytą w Escuela Ave Maria.
Mieliśmy okazję zobaczyć szkołę, poznać uczniów i spróbować churrosy hiszpańskie.
W ramach projektu realizowaliśmy działania ekologiczne i TIK.
Jest to dla nas niesamowita przygoda i wyjątkowe doświadczenie polskohiszpańskie

ZAJĘCIA KULTUROWE

Wramach projektu Erasmus+ nr
NR 2024-1-PL01-KA122-SCH-OO218977 pt.„Cyfrowa rzeczywistość i ekorozwój szansą na lepsze jutro!”
Uczniowie ZST wzięli udział w spotkaniu integracyjnym z kulturą, zajęciach z języka hiszpańskiego i zajęciach kulturowych w Museum de Malaga

FILMY

Projekt Erasmus+ NR 2024-1-PL01-KA122-SCH-OO218977 na sportowo!
Integracja z grupą hiszpańską na sportowo Siatkówka to nasza mocna strona
Pani Asia z euromind zorganizowała wspaniałą zabawę na plaży, która była świetną okazją, nie tylko do sprawdzenia swoich sił ale również niezapomnianej integracji uczniów ZST z hiszpańskimi kompanami
Dziękujemy za cudowna przygodę

26.01.2025

Wracamy do domu pełni wrażeń i nowych wyzwań. Kochamy Hiszpanię i mamy nadzieję, że już niedługo wrócimy. Dziękujemy Pani Dyrektor oraz koordynatorowi Pani Cecylii za możliwość wyjazdu do Hiszpanii.
UPOWSZECHNIANIE
15.12.2024
Uczniowie podczas Koncertu Świątecznego promowali projekt Edukacja Szkolna numer: 2024-1-PL01-KA122-SCH-000218977
Tytuł: Cyfrowa rzeczywistość i ekorozwój szansą na lepsze jutro!
09.01.2025
Promocja projektu Erasmus+ Edukacja Szkolna w Szkole Podstawowej nr 5 w Śremie
Dziś odbyła się wyjątkowa promocja projektu Erasmus+ Edukacja Szkolna nr NR 2024-1-PL01-KA122-SCH-OO218977 dla uczniów Szkoły Podstawowej nr 5 w Śremie. Mieliśmy okazję podzielić się naszymi doświadczeniami zdobytymi podczas staży w Hiszpanii i Portugalii, a teraz przed wyjazdem 19.01.2025r możemy opowiedzieć o fascynujących aspektach związanych z cyfrową rzeczywistością i ekorozwojem.
Była z nami młodszy aspirant Natalia Maćkowiak z Komendy Powiatowej Policji w Śremie, która opowiedziała o zawodzie policjanta i możliwościach jakie zdobywa młodzież w naszej szkole.
Dziękujemy wszystkim za aktywny udział, a uczniom SP5 życzymy powodzenia w dalszym zgłębianiu tych ważnych tematów!
28.01.2025
Projekt Erasmus+ NR 2024-1-PL01-KA122-SCH-OO218977 pt. „Cyfrowa rzeczywistość i ekorozwój szansą na lepsze jutro!”
„Powrót z Malagi to jak zamknięcie rozdziału pełnego słońca, inspiracji i nowych doświadczeń. Choć serce zostaje tam, wśród tętniących ulic i ciepłego wiatru, dom czeka, gotowy na to, by przyjąć nas z nową energią i opowieściami.”

PODSUMOWANIE

Ekologia i Cyfrowa Transformacja: Porównanie Firm Ekologicznych w Polsce i Hiszpanii
Projekt Erasmus+ NR 2024-1-PL01-KA122-SCH-OO218977
W dobie rosnącej świadomości ekologicznej, zrównoważony rozwój stał się jednym z kluczowych filarów polityki wielu krajów. Program Erasmus+ stanowi doskonałą okazję do wymiany doświadczeń i analizowania postępów w zakresie ochrony środowiska. Podczas ostatniego podsumowania projektu w ramach tego programu, porównano działania firm ekologicznych w Polsce i Hiszpanii, które przyczyniają się do rozwoju gospodarki opartej na zielonych technologiach.
W Polsce, firmy zajmujące się ekologią stawiają na innowacje w sektorze odnawialnych źródeł energii, recyklingu i zrównoważonej produkcji. Wiele z nich wykorzystuje nowoczesne technologie cyfrowe do monitorowania efektywności działań proekologicznych, co pozwala na dokładniejsze mierzenie wpływu na środowisko. Polska stawia na rozwój technologii, które łączą ekologię z digitalizacją, umożliwiając tym samym wdrożenie bardziej precyzyjnych rozwiązań.
Hiszpania z kolei wyróżnia się szeroką adaptacją technologii cyfrowych w sektorze ekologicznym, zwłaszcza w obszarze zarządzania wodami i energią. Hiszpańskie firmy nie tylko inwestują w odnawialne źródła energii, ale również w cyfrowe platformy monitorujące zużycie zasobów, dzięki którym można zminimalizować ich marnotrawstwo. Ponadto, Hiszpania kładzie duży nacisk na edukację ekologiczną i integrację nowoczesnych technologii w życie codzienne obywateli.
Oba kraje, mimo różnych uwarunkowań historycznych i gospodarczych, wykazują ogromne postępy w dziedzinie ekologii, a współpraca międzynarodowa, jak ta w ramach programu Erasmus+, pozwala na wymianę najlepszych praktyk i innowacji. To doskonały przykład na to, jak ekologia i cyfrowa technologia mogą współpracować na rzecz lepszego jutra dla naszej planety.
Zrównoważony rozwój jako kluczowy element gospodarki przyszłości
Zrównoważony rozwój nie jest już tylko trendem, ale niezbędnym krokiem ku przyszłości, której fundamenty opierają się na poszanowaniu środowiska naturalnego. Programy takie jak Erasmus+ udowadniają, że współpraca międzynarodowa, wymiana doświadczeń oraz integracja nowych technologii w procesy ekologiczne to fundamenty, które mogą prowadzić nas ku bardziej zielonej i zrównoważonej przyszłości.
This website uses cookies and third party services. Ok